Dag fem (och sista kvällen)

I morgon får jag åka hem :). Jag saknar gården!!!

I dag har vi haft föreläsningar om EU-stöd och foderstatsberäkningar. Dagen avslutades sedan med ett studiebesök på lommagården. ( www.lommagarden.com ) Väldigt enkla lösningar i ladugården, djuren var rena och väldigt välhanterade! Dom hade även klippt tjurarna på ryggen och baken av anledningen att tunga köttdjur blir varma när dom äter och om man klipper dom så så tillgodogör dom sig fodret bättre.
Någon av läsarna som har erfarenhet av det?

Jag var glad att min gamla husdjurslärare var med mig i dag när vi skulle räkna foderstater, jag insåg att jag hade glömt bort allt och lite till men hon svarade väldigt tålmodigt på mina frågor =).

Vi har fått vår uppgiftsgård tilldelad också, ska bli intressant att försöka bestämma en produktionsinriktning...

Kommentarer
Postat av: Sandra

Jag skulle nästan vilja klippa korna för vi har problem me svans skabb,men jag tycker synd om dem eftersom de är ute i princip hela dygnet..Jag begriper inte varför de får det,överallt där jag läst om det står det att det beror på att de står i varma o fuktiga miljöer,men nu är de ju utomhus jämt!Förut när vi hade dem uppbundna i vår arrende lagård klippte jag dem,fast de fick skabben ändå..Klipper du?

2009-01-16 @ 15:59:18
URL: http://vastanalantbruk.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0