Ingivelse.

I går kväll fick jag för mig strax efter 17 att jag skulle gå ut lite tidigare och börja pula på (brukar göra kvällen vid 17.30-18.00). När jag kommer ut hör jag hovsteg i snön, fort gick det och min tanke blev "vem 17 är så dum att han är ute och kör nu, becksvart och iskallt".
Hovstegen försvann och jag tänkte inte mer på det utan noterade att det var nog någon som körde längs berget och hovstegen ekade över sjön. Sedan börjar dom om igen och jag börjar ana oråd, rundar garaget och tittar ner mot ladugården och gissa vilka två som stod där... Jo, R.B och T.. Lyckliga såg dom ut att vara också.

Jag bara undrar vad som fick mig att gå ut tidigare än vanligt? Lilla hustomten kanske? (Ja, jag tror på småknytt och hustomtar och annat...hur kommer det sig annars att man kan vakna vid 3 en natt med en stark känsla av att man måste gå till ladugården?)

Kommentarer
Postat av: ejmis

Hustomtarna ska vi vara tacksamma över att dom finns ;)

2009-01-06 @ 10:33:53
URL: http://ejmis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0