Skara dag 3.

Vilken dag...
Hela dagen har suttits av i en datasal där vi gjort kalkyler på olika produktionsinriktningar samt lite avelsövning med vilka raser som kan ge bäst resultat att korsa. Från början såg det övermäktigt ut men det visade sig vara riktigt intressant bara man tordes avvika från instruktionen och peta lite med siffrorna själv.
På lunchen satt jag brevid en kursare och vi pratade på. Så säger hon att hon känner igen mig och jag nämnde de två sammanhang där jag syns "mest", i hästsammanhang och våran LRF lokalavdelning men nej, det var inte genom det. Så tittar hon på mig och utbrister "men...har inte du varit med i land eller så?".
Jo...men bara på en lill-liten bild för snart ett år sedan.

I kväll ringde min mobil, ett nummer som jag inte kände igen och jag svarade. Personen i andra änden lät lite tveksam och frågade om hon kommit rätt och när jag bekräftade det så utbrast hon i ett heeeeej, det är W. Då var det en gammal klasskompis från gymnasiet som jag tror jag pratat med fem gånger sedan studenten för snart åtta år sedan.
Jag tror vi pratade i nästan två timmar och det var riktigt roligt!

Nu ska jag in på bondeliv och svara lite där och sedan ska jag sova.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0