12 maj kl 13:03, 2010

Just nu avskyr jag min case över allting annat.

Det är 51 veckor sedan sist den blev tvärt ståendes och när dåvarande fel lagades uppstod en kabelbrand. Nu står den still igen med en stark misstanke om att det är startmotorshelvetet som gått åt fanders.

Den är nyligen servad och lagad för lite småfix för att den skulle gå i vårbruket, nu står den. Jag tror min traktor hatar allt vad vårbruk heter och rasar för att slippa undan. Eller så slutade den fungera av svartsjuka för att valtran fick harva igår. Eller så är det något annat fel...

 

Jag blir bara så less. Traktorreparationer, helst av lite större slag, har en tendens att gräva ganska kännbara hål rent ekonomiskt också...

Jag hoppas att det är ett enkelt fel relaterat till startmotorn men med min tur så...

 

Nu ska jag betapeta för att rensa hjärnan...

För er som undrar hur jag kan vara så arg och ändå sitta här istället för att stå ute vid traktorn så är jag hindrad av min hand...och en sjukskrivning och tro mig när jag säger att det frestar på mitt humör ännu mer.

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0