24 maj kl 10:32, 2010

Inte populärt.

Gårdagens inlägg lästes av många, några kommenterade. Tyvärr var majoriteten av kommentarerna av ett slag som jag valde att inte publicera. Innehållet gick i det stora hela ut på att jag var dum i huvudet och att man inte kunde resonera som jag gjorde.

 

Jag nog publicerat dessa om de som skrev hade stått för sin åsikt och skickat kommentarerna med namn.

 

Alla resonerar vi olika. Jag var inte ute efter att försvara den som misskött djuren. Jag är helt för att man får djurförbud när det visar sig att man inte kan ta hand om sina djur, däremot  funderar jag varför det går så långt.

Varför händer inget tidigare?

Vad har hänt när det går så långt?

Hur väl stämmer medias bild med verkligheten på gården?

Varför kan det vara flera månaders uppföljningstid på en gård där det uppenbart finns stora problem?

 

Det finns många frågor. Det finns svar som vi aldrig får ta del av.

Majoriteten av oss får bara medias syn på det hela. Vi får aldrig ta del av den sanna och bistra verkligheten.

 

Handen på hjärtat:

Hur skulle du agera om du besökte en gård där det kändes att det inte stod helt rätt till?

Vart går din gräns för att det inte är helt ok?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0