25 mar kl 18:43, 2010

Vägrande hormonloppa.

 

Det där lilla vita spektaklet är inte lika litet längre och hon har hormoner som sprutar ut genom öronen.

I dag skulle hon, tillsammans med de andra kvigorna, gå ut från kalvstallet till stora ladugården. När dom går ner i skrapgången så är det en pytteliten kant och hon vägrade att kliva ner för den. De andra studsade ner glada i hågen och började äta, denna dam.... Tur ingen hade kamera.

Pappa stod på ena sidan och tog svansen samt ett bakben, jag stod på andra sidan och tog tag i det andra bakbenet samt hindrade henne från att vända. Vi lyfte, allt hon gjorde var att kröka ryggen, frambenen var som fastfrusna. Till slut fick jag ha en arm runt bakbenet, en arm vid hals/huvud, ett ben för att hålla balansen och det andra benet för att skjuta fram hennes framben och till slut stod hon där nere och då såg hon så full i 17 ut, nästan så man kunde misstänka att hon tänkte att "jag skulle bara se vad ni gjorde om jag vägrade för egentligen så vågade jag".

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0