20091021

Fult att tjäna pengar?!

21 okt kl 10:38, 2009

Skrivet av persgarden under kategorin Nöje | 3 Kommentarer | Redigera | Permalink

Jag vet inte, det verkar inte vara riktigt acceptabelt att säga att "jag gör så här och tjänar kanske en krona till"

Exempel. Jag föder upp ungnöt till slakt, intresset är stort för att köpa kött och person a frågar om h-n får köpa. Jag säger att det är helt ok, priset ligger på den här nivån. Då är det för dyrt, man kan inte betala så mycket för köttfärs. Nehe, men allt annat som medföljer i en kvarts blandlåda då? Det är helt okej att betala "för lite". Jag försöker förklara vad som går bort i avgifter för mig men möts av ett "jaja, men behåll ditt kött då".

Varför ska jag idka välgörenhet? Varför ska inte jag kunna sätta priset så att jag kanske får en krona mer över/kg kött än om jag lämnar det kvar på slakteriet. Var är vitsen med att ta hem köttet om jag ska gå med förlust?

Jag förstår bara inte...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0