27 okt kl 10:46, 2009

Kalas Karlsson

 

Min lilla kille fick nya flickor i dag igen och vad nöjd han blev. Inte gör det ont i bakbenet längre heller som det ser ut när han valsar runt för att lukta och buffa och prova att trycka med huvudet på ryggarna (med vilje har jag varit en elak ägare och endast skickat in ickebrunstiga hondjur, känns onödigt att han ska prova att hoppa).

 

Jag blir bara så glad när jag ser honom vara som han brukade vara innan hela klövcirkusen gick i gång. Nu hoppas jag att det är grönt ljus, sist jag trodde det så hann jag knappt tänka tanken innan han började dra åt sig bakbenet igen. Då kom klövis ner och gav honom en sko, målet var att skon skulle sitta i en månad, det höll inte så länge. På fredag är det dags igen, både för Karlsson, stutarna och korna. Att jag verkar stutarna beror på att dom ska få vara kvar och bli gamla, dom ska ut på betet nästa år igen tillsammans med kvigorna och vara "barnvakter" för att sedan slaktas direkt därifrån. Har jag inte dom så måste jag ändå skicka med en gammelko eller två dit och då känns detta som ett bättre alternativ. Dom är ju snälla, frågan är bara hur stora dom kommer att bli ;).

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0