Litet knip i själen.

Drabbas jag av ibland när jag ägnar mig åt mitt tidsfördriv.
När jag har en stund över så surfar jag gärna på olika mäklarsidor. Enbart för att det är roligt att titta på hus och ffa i hus, ladugårdar och stall.
(Nej, jag ska INTE köpa något).
Hur som helst så älskar jag stora gamla trähus, gärna med högt i tak, stora kök, breda plankgolv osv. (Tänk hälsingegård ni som vet hur en sådan ser ut. Ni andra får googla :p). Nu behöver det inte vara en sådan av allra största sort för att jag ska klicka in på annonsen men i alla fall...

Det gör ont i mitt hjärta när jag ser en sådan stå alldeles förfallen, bortom all räddning för en "normal" människa. För att huset ska räddas krävs en eldsjäl.

Jag kan inte annat än hoppas att eldsjälen köper det huset som jag såg i dag. Det var så vackert, detta trots en dålig grund, trasiga fönster, vattenskadade väggar inomhus, gammal el osv osv. Förmodligen får man renovera för betydligt mycket mer än vad det kostar att köpa (och då var inte prislappen direkt låg).

Det finns en historia i dom gamla husen.  En historia värd att berättas och bevaras.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0