Hur handlar ni?

Nära, lokalt, eko, konventionellt, svenskt, icke svenskt, dyrt, billigt osv...

Jag väljer i första hand närproducerade varor. Sedan lokalt, så långt det är möjligt köper jag svenskt. Däremot köper jag hellre konventionellt svenskt än danskt ekologiskt. I bland handlar jag eko, i bland inte. Jag är inte helt konsekvent där.  Jag köper även hellre grannens icke ekologiska kött eller ägg än det svenska eko alternativet som fraktats 80 mil.

Hörde en gång att om man ska vara säker på att arlas produkter är svenska så ska man se så att den röda kossan finns på förpackningen. Någon som vet om detta är sant?




Kommentarer
Postat av: Lina - Djurvän o blivande bonde.

Sv: Jooo dom där djurens rätt folken är lite knepiga. Allt som man gör med djuren är ju djurplågeri liksom :S



Jaha var det du! (: Du menar på reginstämman? Grattulerar! (:



Mysigt med BC! Haha som våran med ! Ska valla kor sen han också! :D

2011-03-31 @ 12:37:23
URL: http://nonelikeme.blogg.se/
Postat av: ejmis

Jag tror minsann jag såg en kändis i Land idag ;)

2011-04-01 @ 20:00:45
URL: http://ejmis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0