Lite om mig.

Efter en liten påtråyckning så insåg jag att jag kanske skulle dela med mig av lite info runt min verksamhet.
Jag driver ett mindre lantbruk som jag arrenderar från mina föräldrar. Jag har inriktning på köttdjursuppfödning med dikor av varierande ras. I sommar har jag 18 (ev+2 beroende på deras tillväxt) kor som ska betäckas, nästa år räknar jag med att ha runt 25. Har beställt en Charolaistjur som jag hoppas ska komma snart.
Jag har det mesta av marken ekologiskt, målet är att även djuren ska tas över dit vilket kräver en certifiering.

Jag hoppas att den uppåtgående trenden med ett ökat intresset för de gröna näringarna ska hålla i sig och mycket positiv pr kommer genom program som tex Bonde söker fru, det går inte att förneka även om det kanske är lite väl romantifierat genom tv4as vinkling av det hela.

Nu är i alla fall den tyngsta delen av städningen avklarad och hästhagen är genomggången, det kommer inte ta alltför lång tid att räta upp den första delen av sommarhagen så det känns skönt. Ena katten här på gården följde med mig när jag gick dit och när han insåg att han kommit utanför sitt revir så gick han och småskrek tills att vi gick tillbaks och han återkom till kända marker ;).

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0