Premiär...

För min nya blogg. Den blogg som så småningom kommer att hamna på en eventuell hemsida (dvs den dag jag har tid och ork att göra någon). Hur som helst, här kommer det att skrivas om det vardagliga i mitt liv som bonde, små problem och händelser som kan tänkas uppstå. Ja, som sagt - det blir väl lite smått och gott. Vissa saker blir väl roligare än andra kan jag tänka mig.

Vårbruket är i full gång. A har premiärkört min"nya" harv men eftersom att han nu har åkt på kurs i tre dagar kanske jag kan få en chans till att testa ;). Utsädet har inte kommit hem än men det bör komma i dagarna men jag känner ingen panik än, vore det samma datum fast en månad längre fram skulle jag ha panik med stort P.

Kossorna kom ut i går, de visste vad som var på gång. När vi gick runt och stängde in det sista utanför ladugården ställde sig gammelkorna på rad. Man kunde riktigt se hur de väntade och visste vad som skulle ske. Jag hann knappt öppna grinden förrän vår gamla drottning promenerade ut med den värdighet som en 17-årig ko bör ha, sen att den försvann när hon kände sand under klövarna är en helt annan sak ;).
I morse när jag kom ut med hinkarna som innnehåller kross för att räkna in djuren så hade de förökat sig, där fanns helt plötsligt fyra till. Efter lite gnugg i ögonen och en omräkning så stämde djurantalet överens med antalet som släpptes ut i går.

Nu ska jag bege mig ut på en städrunda och sen blir det en tur till hästarnas sommarhage för att se hur mycket som behöver åtgärdas där.

På återseende!!!

Kommentarer
Postat av: Angel

Åh så roligt att få läsa om ert liv på landet!!! :) Lite kontrast till mitt "storstadsliv" i Sundsvall!
Hoppas allt är bra med er i alla fall!
Kramar till er båda (och alla djuren)!

2007-05-15 @ 11:32:54
URL: http://angel.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0