Regnet öser ner.

Att vara bonde är att leva efter vädret. A sa innan han åkte "jag hoppas det regnar i tre dagar så jag slipper ha dåligt samvete för att jag åker bort". Vad ska man säga, det regnade en skvätt i går kväll och nu regnar det igen. Markerna är visserligen i behov av regn, det lilla som kom i går la sig bara som en hinna på allt damm. Nu regnar det lite mer, jag hoppas bara att det kommer sol och värme efter detta så att växtligheten tar fart. Regnar det till kvällen får jag nog flytta småkvigorna och öppna upp så att damerna kan promenera in i ladugården och ha den som ett litet regnskydd. (Kall lösdrift).

Gårdsplanen har nästan blivit jättefin, all gammal ensilageplast som låg på hög är bortforslad så det känns mycket skönt. Nu skulle man bara behöva engagera sig i att kratta ihop halmresterna som blivit under vintern då halmen körts från lagringsplats till ladugård.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0