Bamse Juniora är född.

Jag möttes av en överraskning i morse när jag var ute i ladugården. Vi plockade in "Grandis" häromkvällen för att hon verkade kalvsjuk. I morse fanns det en kalv i ladugården men det var inte hon som kalvat utan det var en som var kvar i Bamses grupp. Vi gjorde en liten ommöblering ute i ladugården så Grandis är fortfarande inne men har fått sällskap av en annan dam och en liten kviga. (Jag tror det var en kviga i alla fall). Bamse hade nog varit med och tittat när damen kalvade för att han hade lite blod på nosryggen, sen ställde han sig i öppningen till ströbädden och vaktade så att ingen obehörig kom ner.

Det kändes lite snopet när jag såg att en som inte visat några som helst tecken på att kalva hade fått men hon var lika välkommen ändå :)

Bild kommer snart nog! (Jag ska försöka komma i håg att ta med kameran när jag går ut och mockar)

I går hade kvigorna ordnat simbassäng, nippeln i vattenkoppen hade fastnat inne och sprutat ett tag så det var en mindre sjö i skrapgången. Måttligt spännande att ställa sig och ta ut när klockan närmade sig 22.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0