Grattis till mig ;)

I dag fyller er bonde 27 år. Än har det inte kommit några fler kalvar även fast jag blev lite fundersam på min kviga i går. Hon går i en grupp med 8 andra kvigor samt två kor och båda korna stod på vakt och släppte inte ner några andra kvigor än den svarta som lagt sig. Det är lite nervöst med en kviga som ska kalva in, jag hoppas det går bra.

Smulan (förstödda kvigkalven) hade tråkigt i går kväll när jag tog in hästarna, det var bara hon som var vaken i sin grupp och hon försökte förtvivlat gå och buffa på alla andra för att se om det kanske fanns någon som ville vakna så att hon fick någon att busa med. Jag kan säga att hon misslyckades ordentligt. Inte ens de andra kalvarna var pigga på upptåg.


Kommentarer
Postat av: Lollo

Grattis!! =)

2008-04-21 @ 15:53:24
URL: http://lollo83.blogg.se
Postat av: ejmis

GRATTIS!!

2008-04-21 @ 15:56:54
Postat av: Mia

GRATTIS!

2008-04-21 @ 16:59:49
Postat av: Grönis

Grattis kära kusin, hoppas att du har haft en bra dag.
Kramizar från oss

2008-04-21 @ 20:55:14
Postat av: Carro

Grattis grattis..hoppas att du har haft en bra dag...de närmar sig tunalid du;)
Kram

2008-04-21 @ 22:29:02
URL: http://skorpion86,blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0