En mindre miss i planeringen.

Tidigare inlägg får tas tillbaks. Hälften av all vall är inte nerslaget, pressen råkade brinna upp...
Följande ekipage var inlejt till halva vallskörden

När jag skulle åka och lösa av pappa med slåtterkrossen så ringde telefonen och pressägaren säger att han har ett "litet haveri" och då började jag genast fundera vad tusan som kunde ha följt med pick-upen och slagit sönder den och sedan ändrar han sig och säger "egentligen är det ett ganska stort haveri" varpå jag svarar med ett jaha och då talar han om att pressen har brunnit...
Oj!!!
Jag for vidare till pappa och vi avbröt det vi höll på att slå där och så fick vi konstruera ihop en reservplan för det gräs som ligger och som tur är hann dom pressa undan det mesta, värre för han som slog i dag för att pressen skulle fortsätta där i morgon...
Det är sådant som händer.. Det hade varit värre för vår del om det hänt i går när vi hade betydligt större yta nerslagen.

Kommentarer
Postat av: Sandra

Aj då,bra att det inte va era grejjer som brann iaf,men synd för maskin ägarn..

2009-06-26 @ 09:03:16
URL: http://vastanalantbruk.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0