26 maj kl 22:45, 2010

Nedräkningen pågår.

Nu är det onsdag. Sen är det bara torsdag, fredag, lördag och söndag kvar!!! Efter söndag kommer måndag och på måndag får jag arbeta. (Fy vad jag tjatar).

Jag var så avundsjuk idag när valtran tuffade på med harven.

Jag vill också!!! Det är inte hälsosamt att vara sjukskriven under vårbruksmånaden (nu gnäller jag, jag måste försöka se positivt på det hela. Handen bör bli bättre)

 

Jag bläddrade i cdb i dag, Stora är född 2004, kalvade in 2006 och bara fått tjurkalvar... Jag undrar hur länge jag måste vänta på en kviga efter henne? Nästa år kanske? Det kanske är lite av Lucas gener som behövs?

Hoppas kan man ju!

 

Höstens slaktdjur är utsedda bland korna om inget oförutsett händer. Alla slaktdjuren får åka iväg från gården på ett annat bete tillsammans med stuten och kvigorna. Ev. att ett par till får åka dit också som man får ta hem till betäckningen. Allt hänger på hur man kan fördela betena och hur dom växer.

 

 

I bland kan det damma rätt friskt när man kör, detta är för två år sedan...

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0