31 maj kl 22:35, 2010

En fantastisk skitdag.

Hur går egentligen den rubriken i hop? Gödseln är ju färdig för i år...hmm.

 

Det har varit så roligt att vara i farten ute på jordbruket i dag. Min dräng/slav/hjälpreda/ordningshållare eller vad han nu vill kalla sig själv för, var här några timmar på förmiddagen så då passade jag på att färdigställa första delen av "ligistbetet".

Har ett bete en bit från gården som kan delas upp i 3 eller 4 fållor beroende av antalet djur som släpps dit och nu är första fållan klar. Tyvärr är det den som är lättast att stänga, dom andra två är lite snårigare fläckvis fast där är även en del av hagarna kvar så lite tid sparas på det med.

 

När jag gick i kohagen så hittade jag en sjö-ko :) Mitt lilla spräckel var ute och badade benen för sig själv och verkade trivas väldans bra.

Jag har även varit ute och harvat. Kul att äntligen få köra traktor igen!!

Däremellan har det lagts tid på krake samt intag av en ko som ser ut att vara i närheten av en explosion, antingen har hon gått över tiden så kalven har blivit stor annars är det två därinne. Det känns bättre att ha en sådan på box för att kunna ha mer koll.

 

Krake däremot... Det verkar inte lovande. Det vill inte ta sig i den riktning som jag önskar. Tyvärr får jag säga.

:(

Fast under kan ju ske men nej, jag tror inte det kommer göra det denna gång.

 

 Så dagen var fantastisk för att jag fick jobba. Skitdagen kom med Krakes försämring. Dock är det en del av livet på landet. Djur föds, djur dör...

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0