14 nov kl 20:35, 2009

Gråben och jag

 

Jag var och red lektion med denna herre i tisdags och oj så roligt det var!!! Lite platt i traven i början men efter lite skänkelvikningar, slutor, fram och bakdelsvändningar så lossnade det. Sen blev det lite tjafs i vänster galopp men det var mestadels pilotfel. Jag blev trött och kompenserade det omedvetet genom att låsa hela vänster sidan, hur ska då han kunna rulla på i en rund och fin form när jag ideligen stör? Men jag var nöjd och träningsvärken kom som ett brev på posten, traven på slutet var kanoners men det är väl så det brukar vara. När tiden tar slut så går hästen som finast, å andra sidan ska man ju sluta när det går riktigt bra.   

Jag trodde inte att det skulle gå så pass bra, han levde rövare i stallet när jag skulle sadla och när jag skulle hoppa upp sprang han några varv runt pallen... När vi sedan såg Asta efter vägen blev han förvandlad till en fiolsträng och sedan var han lite rädd för hästen bakom hela vägen upp på klubben. Men det var tydligen bara positivit ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0