Hur tänkte jag?

Jag köpte kassler för att ha till middag.
Kassler...
En stor bit dessutom. Det är ju suveränt att skiva upp och stoppa i frysen.
Problemet är bara att ska man skiva kassler så bör man ha:
En skärbräda, check
En vass kniv, check
En hand som klarar av att hålla kniven och skära bitarna... Misslyckad check.

Jag har bandage från knogen till armbågen. Dessutom fick jag en ask med smärtstillande/antiinflammatoriska små tabletter som jag ska äta i två veckor.
Läkaren godtog inte mitt argument om att jag inte hade tid att vara lugn så länge.
*suck*

Vad jag har gjort? Jag slog i handen/handleden i en stålkant samtidigt som jag höll i en halvtung väska i går fm, det knakade till lite och kändes men så tänkte jag inte mer på det... Problemet var bara att värken tilltog så i morse fick jag så snällt ringa till doktorn eftersom det då skar som knivar när jag arbetade med handen. Han skickade mig på röntgen som inte visade något. Det är alltså en skadad mjukdel... *litet fnys eftersom det ändå var lite tur i oturen*
Just nu är jag mest bara grinig för att jag skulle känna efter så noga. Dessutom blev jag utan min kasslergryta. *dubbelfnys*

Sjukskriven till och med måndag till att börja med. Har jag inte blivit bättre så blir det 7-10 dagar till... *trippelfnys*


Kommentarer
Postat av: lena

Stackare..men du får hjälp av din pappa nu med gården eller?..Vi hade tänkt att ha det som dig sedan, öppen lösdrift, djuren är ute, fast de är inne..Har du djuren ute på vintern i rasthage?? Här får de vara "inne" nästa vinter i nybyggda ladugården, den ska vara klar till september, OM allt går som det ska..

2011-04-13 @ 18:36:43
URL: http://blogg.amelia.se/lena70/
Postat av: ejmis

Krya på dig fort nu!!

2011-04-13 @ 22:01:54
URL: http://ejmis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0