antisjälvmjölkare del II

"Vad är det för matrial? Plast? Vad?.Gör det inte ont i näsan på djuret? Hur blir det när djuret ska äta gräs osv med grejen i näsan? Är den inte i vägen?.Ifrån en undrande, MEN intresserad..Den kan vara bra att ha..Verkar vara enkel lösning, och man slipper skilja djur åt..Men löser ändå problemmet smidigt!"

Jag hoppas det är ok att jag svarar såhär.
Mina asm är i något plastmaterial och trycket i nosen regleras med en vingmutter. Jag spänner bara så pass att den sitter kvar men inte så att den ska orsaka obehag för bäraren. Den sitter på varsin sida om brosket i nosen, den är alltså inte genomgående som en nosring. 

Kossorna äter utan problem, däremot brukar jag inte använda den när kon har sin kalv vid sidan av utan jag vill att hon ska kunna slicka och buffa på den obehindrat. 

Eftersom den inte är genomgående så har inte jag varit med om några skador för att kon har fastnat heller då den lossnar ganska enkelt utan att för den sakens skull trilla bort så fort hon ruskar på huvudet. 



Annars så har dagen ägnats åt hemkörning av bal & lite städ. Nu hade jag och Ozzy taggat för en promenad men så började regnet ösa ner =S.
Det är kanske dags att börja vara lite seriösa igen om vi ska haka på lydnadskursen som startar om en månad :o

Kommentarer
Postat av: lena

Tack för ditt svar! Kram Lena

2011-08-09 @ 17:36:40
URL: http://blogg.amelia.se/lena70/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0