Det finns tålamod och sedan finns det tålamod.

Majoriteten av människorna har det första i olika form, sen finns det några som är begåvad med ett tålamod som inte är av denna värld.

Klövverkaren samt chaufförerna på S.O åkeri (i alla fall dom som lastar här) har verkligen utav det sistnämnda. Det verkar då inte spela någon roll vad djuren hittar på så är dom lika stencoola ändå (själv har man nästan varit på väg ur skinnet ett par gånger).

Sen måste jag sträcka lite på mig för jag har fått beröm utav ena chauffören att jag har så lugna djur :). (Vilket dom gärna blir i mindre besättningar då man tillbringar mer tid med dom, det är lite svårt att ge 250 kor lika mycket tid som man ger till 40)

Så eftersom dom är så lugna tog två kvigor vid förra skicket 20 minuter på sig innan dom gick på bilen. Då var dom gratis... Dom härjade inte nämvärt utan dom stod mest bara still. Är det någonting jag a v s k y r  när djuren gör så är det när dom fryser fast. Så länge som är i en rörelse kan man påverka dom. När fryser fast så står dom ju verkligen där och sedan slutar det vart 17 som helst.

En sådan gång vill jag bara ha en guldfisk i stället ;).

eller en ?
;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0