Får-terapi

Vi har ju börjat på förberedande vallningskurs nu.
Problemet är att vi börjar träna på får... Det var andra gången i livet som Ozzy såg får så ja...hmmm, han var duktig men just på den biten ligger vi låååååångt efter de andra. Å andra sidan så utgår man ju från sin egen "bas" så att säga.
På söndag är det dags igen så i dag åkte jag och Ozzy till M för att träffa hennes får lite och jag måste säga att det gick riktigt bra. Han låg på foderbordet och tittade, ett par morr men sedan förstod han att jag var nöjd när han var tyst. När fåren bräkt och han inte brydde sig så tackade vi för oss.
I somras höll han på att göra mig gråhårig. Vi var ute och lekte, han var lös i lina vilket brukade fungera...tills att vallningsinstinkten for i honom och han drog som ett streck rätt in i kohagen.
I kohagen fanns korna med kalvar och Lucas. Samt ett stycke stirrig unghund med 12 meter lina på släp.
Trots en felaktig situation visade han att han har ett jädra "go" i sig men jag ska erkänna att jag var som nöjdast när jag hade kontroll på honom utanför hagen igen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0