Dagens...

...inte alltför behagligaste syssla började med ett telefonsamtal från pappa.
"Hej, kan du ta den andra traktorn och komma och dra upp mig. Det skar ner i dikeskanten för mig så jag hänger lite på underredet och kommer ingenstans".

Väl uppe i skogen möts jag av följande. (klickbara bilder)



Det där är inte att hänga lite i mina ögon även om det inte är det värsta..Den högra sidan stod i snö upp till skärmarna på bakdäcket.
 Efter många om och men så kom han i alla fall upp och lös.
Sen kan man fundera på varför han tog denna traktor och inte sin egen när den är rustad med snökedjor och det är allmänt halt och eländigt under snön. Det lär jag aldrig få svar på ;)


Jag fick en fråga för ett tag sedan över pappas roll på gården.
Han har numera jordbruket som en hobby och hjälper till när och var det behövs. Han ställer upp med djurpass och hjälpkör under vår/sommar/höst/vinter.


Kommentarer
Postat av: Björn

Far tyckte väl de va roligare å köra din nya traktor =)

2011-02-19 @ 07:00:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0