diskussion med en...ehm...dam.

En gammal händelse...

-Varför har du en belgisk blå?
-Nej det är en simmental (jag försökte vara snäll, hon hade inte så stor erfarenhet)
-Jag SER ju att det är en belgisk blå.
-Jag förstår att det är lätt att missta sig när man inte är så van då tjurarna är väldigt stora men detta är en simmental.
-Nu tycker faktiskt jag att du ska ERKÄNNA att du har en belgisk blå.
-Jag kan inte erkänna det då han är en simmental. Du kan få se hans stamboksbevis om du vill.
-Nej, du har säkert förfalskat det. Jag ser att det är en BB och det spelar ingen roll vad du säger....

Ungefär där skickade jag ut tanten från gården och sade att hon var varmt välkommen tillbaks när hon var intresserad av att lyssna på vad jag hade att säga i stället för att anklaga mig för att ljuga.



Taskig bild på en "vinterfet" avelstjur. :D
Detta var i alla fall herren det gällde.

Efter en tid med korna såg han ut såhär




@Sandra: Antisjälvmjölkarna är busenkla att sätta dit, likaså att ta av. Passa bara så att inte "världsvana damer" anklagar dig för att vara en hemsk djurplågare som inte låter det vuxna djuret gå runt och småtutta på alla andra... ;)

Kommentarer
Postat av: Sandra

Hahaha vilken stjärna!Om de hade vare lika i färg o teckning hade man väl förstått lite av tankegången! :D Jo sk experter finns det gott om! ;)

2011-07-19 @ 20:24:00
URL: http://vastanalantbruk.blogg.se/
Postat av: Louise

gud vilken irriterande tant!!

2011-07-21 @ 10:08:02
Postat av: Charlotte Borneklint

Åh, ruttnar totalt på sådana människor!! Förståsigpåare som inte är intresserade av att lyssna ett dugg... BLÄ!!



Men det var en snygg belgisk blå du hade.... hehe

2011-07-21 @ 23:24:48
URL: http://bondmoran.superblog.se
Postat av: Björn Johansson

Han e ju bara lite rund om baken ser väldigt fin ut tyck ja =)

2011-07-27 @ 06:55:44
Postat av: Sanna

Finns det något värre än "experter" som INTE lyssnar. Simmental må vara biffiga (vi har en hemma också), men belgisk blå är dom då inte! =)

2011-07-28 @ 12:36:10
URL: http://shesasaint.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0