Uppdatering.

Tyvärr bildlös, jag får ta dom vid ett annat tillfälle. Uppkopplingen är inte helt stabil, ej heller mobilnätet så det fungerar sådär för mig just nu.
Nåja.
Det var inte det jag skulle gnälla om ;)

Mesta vallen är slagen nu, kvar är 4 ha som ligger på backen och sedan tre som står. Tjohoooo!!! Fast det har varit segdraget, mycket krångel och andra tråkigheter.  Sen återstår bara hemkörningen av några hundra bal.
Jippie...eller nåt... Fast det är skönt när det är klart :)

Fröken fräken fick en paus när det blev så förbaskat hett i några dagar. I går när vi skulle tömköra var hon minst sagt laddad....
Hon stod på bakbenen, bockade, tramsade och gick nästan omkull. *suck*
Överskottsenergi och gränstestning. Det är ingen bra kombo ;)
Fast efter dom inledande tio minuternas trams så var hon jättefin. Otroligt pigg men det hade jag räknat med.

Kadaverbilen kom och hämtade kalven i dag. Fy s-n vad det luktade om containern =S

Höet är under tak och det känns jätte-jätte-jätteskönt!

Dieselbilen kom också en dag, kvar stod en lapp "tack för brännässelbekämpningen, mvh tankbilen". Då log jag, en sådan liten lapp kan göra så mycket.
(Det är nässlor i närheten av tanken, ungefär precis där chauffören brukar gå på sin väg fram så vi slog ner dom)

Kornet börjar gå i ax och grönfodret växer sådär. En del tar sig fint, andra mindre fint.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0