Hrmpf!

Vet ni en sak.

Jag har mitt kallblodssto. Hon är min, hon är busig, hon är lite bekväm, hon är supersocial och jag är väldigt stolt över henne.
Hon kommer aldrig starta i några stora tävlingar.
Däremot kommer hon alltid vara en fantastisk arbetskamrat.

Så..bara för att hon inte är "rätt ras" så ska hon tydligen inte ha en transport, hon ska "nöja" sig med med en allroundsadel och ffa inte en sadel av ett dyrare märke... Det vore ju en k a t a s t r o f... Förstå då om hon dessutom har en hopp OCH en dressyr. (Fast i dag har vi bara en hopp...men jag ska erkänna att jag vill ha en dressyr också).
Just ja, sen ska jag bara rida akademiskt.
Varför?
För att hon är ett kallblod :\

Jag är så fruktansvärt less på folks "ras-rasism"/okunnighet.

Jag vet att jag inte har köpt en tävlingshäst för GP. Jag är inte dum i huvudet.
Jag har däremot köpt en ung häst som jag av ren nyfikenhet vill se hur högt hon kan utbildas.

Den dag jag har tiden för att tävla, den dagen letar jag rätt på en häst som passar för det ändamålet.

Just nu har jag min fina Mix och jag vill inte ha en annan häst.



Kommentarer
Postat av: ejmis

Kallblod är bäst!!

Så är det bara!!

=)

2011-09-10 @ 14:46:38
URL: http://ejmis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0